Պարույր Սևակ

Պարույր Սևակ


Սեվակ

Մանկությունը

Ծնվել է 1924 թվականի հունվարի-24ին Արարատի շրջանի Չանախչի(ներկայիս Զանգակատուն, Արարատի մարզ)գյուղում։ Պարույրն իր ծնողների երկրորդզավակն էր, սակայն առաջնեկը փոքր տարիքումմահանում է, որի հետևանքով նա դառնում էընտանիքի միակ երեխան։ Գրել ու կարդալ սկսելէ հինգ տարեկանից։ Նույն տարիքից էլ սկսում էհաճախել դպրոց, սակայն սկզբում, քանի որտարիքը թույլ չէր տալիս օրինական դպրոց գնալ,նրա հաճախումները ոչ օրինական բնույթ էինկրում։ Նրա գերազանց առաջադիմությանպատճառով, ուսուցիչը թույլատրում է օրինականկարգով գրանցվել դպրոցում և շարունակելուսումը։ Պարույրը մանկական հասակից շատ էրկարդում, իսկ տասնմեկ տարեկանում առաջինանգամ իր գրիչն է փորձում պոեզիայում։

Երիտասարդությունը

1940 թվականին դպրոցը գերազանց առաջադիմությամբ ավարտելով՝ ընդունվում է Երևանի Պետական ՀամալսարանիԲանասիրական ֆակուլտետի հայերենի բաժինը։ Եղել է ամենալավ ուսանողներից մեկը։ «Սովետական գրականություն» ամսագրում տպագրվում են նրա երեք բանաստեղծությունները, Պարույր Սևակ ստորագրությամբ։ Ծննդավայրը, հարազատ միջավայրը ողջ կյանքի ընթացքում ոչ միայն անմոռաց ու սիրելի մնացին բանաստեղծի համար, այլև դարձան ներշնչարան նրա սիրո, կարոտի, մայրական եվ հայրենասիրական երգերի համար;

Հասուն տարիները

1955 թվականին Սևակը ավարտում է Մոսկվայի Մ. Գորկու անվան գրականության ինստիտուտը, որտեղ և անց է կացնում կյանքի հետագա չորս տարիները՝ դասախոսելիս։1970-ին Պարույրը ստանում է բանասիրական գիտությունների դոկտոր գիտական կոչումը։ 1963-ից մինչև 1971 թթ. աշխատում է որպես ավագ գիտաշխատող Հայաստանի Գիտությունների Ազգային Ակադեմիայի Մ. Աբեղյանի անվան գրականության ինստիտուտում, 1966-ից հանդիսանում է Հայաստանի Գրողների Միության վարչության քարտուղարը։ Սևակը մահացել է 1971 թվականի հունիսի 17-ին ավտովթարից։ Թաղված է հայրենի գյուղում։


Translate

Դու մի’ հարցրու.“Սիրո՞ւմ ես ինձ



Ինչպես կույրը իր ձեռնափայտն է միշտ հիշում, 
Դու էլ հիշի’ր, 
Որ երբ իզուր հարց չեն տալիս` 
Սուտ պատասխան չե~ն ստանում: 
Եվ դու բնավ իմ այս խոսքից մի’ վշտանա, 
Այլ մտածիր, 
Թե ջրհորի մութ խորության չափման համար 
Իր սեփական մանկանն ո՞վ է ջրհոր նետում: 
Դու մի’ հարցրու, իսկ ես ասեմ 
Քո ուզածից շա~տ ավելին: 


Եվ ասում եմ ե՛ս` միօրյա՛ հավատացյալ, 
Իսկ դու լսի՛ր, իմ նորօրյա’ աստվածուհի: 
Պաշտամունքի մի ծե~ս պիտի արվի այսօր, 
Խոստովանքը էլ ո՞ւմ է պետք: 

Դու` անծանոթ մի նոր աշխարհ, 
Ես` մի հմուտ աշխարհագետ, 
Որ վա՛տ գիտեմ, շա~տ վատ գիտեմ 
Բազմախոստում տեղանքը քո: 
Ու խոսում է մեջս կրկին 
Մոլի ոգին հետազոտման. 
Ուզում եմ քեզ անգիր անել, 
Մտքով գծել քարտեզը քո,_ 
Հարց ու փորձը էլ ո՞ւմ է պետք: 
Եվ առավել լավ չէ՞ արդյոք, 
Որ մարդու ո՜տքը սայթաքի, 
Քան թե լեզո՛ւն: 
Ուրեմն արի ոչ թե խոսենք, 
Այլ մտովին քայլենք առաջ 
Այս անծանոթ ճանապարհով, 
Մինչեւ հասնենք հանգրվանի` 
Հեքիաթական ինչ-որ մի տեղ, 
Ուր չկա՜ տեր ու տիրական` մեզնից բացի, 
Ու մենք պիտի լինենք թլվատ` ջրի՛ նման, 
Եվ լինենք կույր` կրակի՛ պես, 
Ուր` հակառակ մեր իմացած հին օրենքի` 
Մարմինները ջերմությունից չե՛ն լայնանում, 
Այլ կծկըվո՜ւմ, 
Եվ լուծվում են բոլոր հարցերն` աղի՛ նման, 
Դառնալով համ մեր բերանում, 
Մեր լարաթափ ջղերի մեջ, 
Շփոթահար մեր դեմքերին... 

Այնժամ գուցե բնազդաբար ե՛ս քեզ հարցնեմ. 
“Սիրո՞ւմ ես ինձ”: 
Ե՛ս քեզ հարցնեմ` 
Պտասխանիդ չսպասելով, 
Այլ օգնելով, որ ստանաս 
Նախկին տեսքըդ աստվածուհու, 
Նախկին տեսքըդ ա՛յն աշխարհի, 
Որ դեռ չուներ գծված քարտեզ: 
Եվ իմ հարցին ի պատասխան 
Այնժամ գուցե ինքդ ինձ ասես. 
“Ասում են, թե դուք օգնում եք լոկ հանվելիս: 
Իսկ դու օգնում ես հագնըվել: 
Դու ուրի՛շ ես: 
Սիրո՜ւմ եմ քեզ”...

Комментариев нет:

Отправить комментарий